Jesteś tutaj
Home > Psychologia > TOP 5 porad, jak być szcześliwym

TOP 5 porad, jak być szcześliwym

jak byc szczesliwym porady

Każdy z nas miewa chwile słabości, wpada w dołek, łapie chandrę. Oto jak być szczęśliwym dzięki pięciu szybkim krokom, udowodnionym naukowo!

1. Posłuchaj ulubionej muzyki

jak byc szczesliwym muzyka

Muzyka porusza układ struktór mózgowych odpowiedzialnych za emocje. To dlatego horrory bez muzyki nie miałby sensu. Żaden widz nie “wkręciłby się” nawet w najstraszniejsze sceny. Zatem gdy dopada Cię smutek odpal wesołą, dynamiczną playlistę i najlepiej zacznij tańczyć. Pobudzony ruchem organizm znów zacznie wydzielać endorfiny a mózg skojarzy muzykę ze szczęściem. Sukces gwarantowany.

2. Bądź wdzięczny

jak byc szczesliwym wdziecznosc

Ludzie mają tendencje do nieustannego porównywania się z innymi. Konkurujemy w kwestii wyglądu, nowych ubrań, pracy czy tego, gdzie spędzaliśmy wakacje. Psycholodzy zauważyli, że zwykle porównujemy się “w dół”, czyli z osobami które są w gorszej sytuacji niż my, co pozwala na szybkie podbudowanie własnego ego. Jednak nie tędy droga. Zamiast porónywać się z innymi powinniśmy nauczyć się wdzięczności i doceniać to, co mamy. Jeśli jesteś w dołku, raz dwa sięgnij po kartkę i zrób listę rzeczy, za które jesteś wdzieczny: za zdrowie, za dom, za przyjaciół. Szybko przekonasz się, ile wiele dobrego masz w życiu, jakim jesteś szczęśliwcem, a to mocny fundament do poczucia własnej wartości i szczęścia.

3. Wybierz się do lasu

jak byc szczesliwym spacer

Drzewa mają nieocenioną moc. Nie chodzi tylko o świeże powietrze ale i o oleje aromatyczne, które wydobywają się z drzew i które pomagają obniżyć ciśnienie krwi, zredukować stres i tym samym poprawić odporność organizmu i samopoczucie. W Japonii od lat 80tych funkcjonuje program badawczy shinrin-yoku czyli “leśna kąpiel” , który udowodnił zbawienne działanie drzew na ludzki organizm.

4. Weź zimny prysznic

jak byc szczesliwym zimny prysznic

Masz za sobą nieprzespaną noc? Kiepski humor męczy cię od rana? Wskocz pod zimny prysznic. Tak! Dobrze czytasz – zimny, a nawet bardzo zimny prysznic wyzwoli całą masę endorfin. I choć na samą myśl o nim przechodzą cię dreszcze, to gwarantujemy, że już chwilę po nim poprawi się twoje samopoczucie. Zastrzyk endorfin, czyli hormonu szczęścia, jest tak duży, że już nawet lekarze zalecają zimne prysznice w walce z depresją. Ponadto holenderskie badania dowiodły, że zimny prysznic pomaga w walce z przeziębieniem.

5. Uśmiechnij się

jak byc szczesliwym smiech
Nawet jeśli uważasz, że nie masz do tego powodu. Stan przed lustrem i rozciągnij usta w uśmiech. Może przez chwilę będziesz się czuł idiotycznie, ale szybko przekonasz się, że uśmiech ze sztucznego przerodzi się w prawdziwy. Oszukany przez mięśnie twarzy mózg automatycznie przestawi się na wyszukanie pozytywnych skojarzeń. Chwilę później możesz już zaśmiewać się w głos, przypominając sobie najzabawniejsze wydarzenia w twoim życiu.

Macie jakieś własne, sprawdzone sposoby na to, jak być szczęśliwym?

Top