Jesteś tutaj
Home > Lifestyle > 8 najlepszych pomysłów na nietypowe wizytówki

8 najlepszych pomysłów na nietypowe wizytówki

oryginalne wizytowki

Gdy prowadzisz własną firmę, której sukces zależy tylko do ciebie i twoich wysiłków, szczególnie ważna staje się autopromocja. Najłatwiejszym sposobem na dotarcie do klienta czy przyszłych partnerów biznesowych jest wizytówka – niestety w gąszczu wszechobecnej konkurencji może okazać się niewystarczająco skutecznym narzędziem marketingowym. Może, ale nie musi. Aby maksymalnie wykorzystać szansę na pozyskanie nowych kontrahentów, zadbaj o to, aby twoja wizytówka wyróżniała się na tle innych. Jest to tym bardziej ważne wtedy, gdy działasz w branży, w której szczególne znaczenie ma kreatywność, przebojowość i umiejętność kreowania wizerunku.

Oto 8 pomysłów na najbardziej nietypowe wizytówki, które ułatwią Ci drogę do sukcesu.

1. Użyteczność

nietypowe wizytowki uzyteczna

Bez wątpienia najbardziej nietypowe wizytówki to takie, które mogą jednocześnie spełniać funkcje przedmiotów użytkowych. Jeśli uda ci się dopasować oraginalny pomysł na wizytówkę do profilu swojej firmy, taka unikatowa prezentacja z pewnościę na długo zapadnie w pamięć potencjalnym klientom i partnerom biznesowym. Powyżej przykład otwieracza do butelek wbudowanego w wzytowkę, który stał się efektywnym narzędziem marketingowym dla firmy butelkującej napoje.

2. Atrakcyjne kształty

nietypowe wizytowki ksztalt

Kto powiedzaiał, że wizytówki muszą być prostokątami o konkretnych wymiarach? Nietypowy kształt wystarczy, aby skutecznie wyróżnić twoją wizytówkę w pliku dziesiątek prostokącików o identycznych wymiarach. Należy jednak pamiętać, że decydując się na nietypowy kształt i wymiary, nasza wizytówka najprawdopodobniej nie zmieści się do przegródki trydycyjnego wizytownika, ale wcale nie musi tak być. Powyżej rozwiązanie, które zaskakuje kształtem i jednocześnie mieści się w typowych przegródkach wizytowników i segregatorów.




3. Oryginalne cięcia

nietypowe wizytowki wycinane

Nietypowe cięcia nie muszą ograniczać się tylko do brzegów wizytówki . Zwłaszcza jeśli logo twojej firmy ma bardzo prostą formę, będzie prezentować się niezwykle oryginalnie wycięte wewnątrz wizytówki. Nie powinno się jednak wycinać zbyt dużo powierzchni, a kształty powinny być dostatecznie oddalone od krawędzi wizytówki – w przeciwnym wypadku stanie się ona zbyt wiotka i podatna na roztarganie.

4. Nietypowe materiały

nietypowe wizytowki material

Podczas projektowania nietypowej wizytówki nie musisz ograniczać się tylko do papieru, w końcu chodzi o to, aby jak najbardziej wyróżniać się pośród innych. Jedyną granicą jest tutaj twoja wyobraźnia i niestety budżet, gdyż rozwiązania zastępujące papier bez wątpienia są droższe.  Możesz wybrać dowolny materiał, który da się zadrukować. Najbardziej kreatywnym rozwiązaniem będzie użycie materiału ściśle związanego z twoim biznesem – powyżej ciasteczko-wizytówka, niezwykle oryginalna prezentacja piekarni lub cukierni.

5. Połyskujące detale

nietypowe wizytowki uv

Błyszczący lakier stał się ostatnio bardzo popularnym sposobem na efektowne wykończenie wizytówki. Nawet jeden mały akcent pokryty powłoką UV nada wizytówce eleganckiego i profesjonalnego charakteru. Błyszczący druk lub motyw ma lekko uniesioną powierzchnię, której gładka tekstura wyraźnie kontrastuje z pozostałą częścią wizytówki. Możesz mieć pewność, że nikt nie będzie chciał oderwać palców od wykonanej tak nietypowo wizytówki.

6. Tłoczona czcionka

nietypowe wizytowki tloczone

Dodanie tłoczonych elementów do wizytówki to kolejny pomysł na udane zaprezentowanie swojej firmy. Wypukłe bądź wklęsłe detale, zresztą nie tylko na wizytówkach, skutecznie przyciągają uwagę każdego. Proste lecz duże tłoczone litery na minimalistycznym tle zamienią zwykłą wizytówkę w stylowy i wyszukany atrybut godny największego biznesmena.



7. Odważne kolory

nietypow wizytowki kolory

Nie od dzisiaj wiadomo, że najprostszym sposobem na wyróżnienie się w tłumie są żywe kolory. Jeśli logo Twojej firmy jest barwne, wkomponuj w wizytówkę takie same akcenty kolorystyczne. Jeśli Twój firmowy znak jest po prostu czarny, będziesz mieć równie wielkie pole do popisu, bo z czernią i szarością skomponują się świetnie dowolnie wybrane kolory. Oryginalnym pomysłem jest też plik wizytówek w różnych kolorach.

8. Niezwykły papier

nietypowe wizytowki tekstura

Jakość papieru ma duży wpływ na to, jak wygląda i jak postrzegana przez innych jest twoja wizytówka. Dla najbardziej oryginalnego efektu można użyć twardego papieru z wysokim połyskiem lub całkowitego  przeciwieństwa –  papieru o nierównej teksturze, np. przypominającej tkaninę z lnu. Typów papieru jest naprawdę wiele, z łatwością można wybrać więc taki, który uczyni wizytówkę nietypową, bez odbierania jej profesjonalnego umiaru.

Którą z tych nietypowych wizytówek wybrałbyś dla swojej firmy?

 

Top